Nasu shiobara city

D’harvest Walk Fest

2024년 11월 1일과 2일, 도치기현 나스시오바라 시는 역 앞 광장에서 이틀간 새로운 푸드 페스티벌의 테스트 이벤트인
‘D'harvest Walk Fest ~ 걷고, 수다 떨고, 나스의 맛있는 수확 축제 ~’ 를 선보였다.

이번 축제의 로고는 POCKO의 아트 디렉터 올가(Olga)가 디자인했으며, 키 비주얼은 프랑스 일러스트레이터 시몽 란드레인(Simon Landrein)이 참여해 완성했다.

시몽 특유의 유쾌한 시선으로 ‘맛있는 음식을 함께 나누는 사람들’의 풍경이 그려졌고, 이 지역에 처음으로 탄생한 수확 축제를 축하하는 상징적인 이미지로 자리 잡았다.

해당 로고와 비주얼은 나스시오바라 역 내 광고는 물론, 주변 시설의 포스터, 배포된 전단지, 웹사이트, SNS 등 다양한 매체에 활용되어 축제의 분위기를 한층 더 풍성하게 만들었다.

Nasu-Shiobara City, Tochigi Prefecture, held a new event, "D'harvest Walk Fest ~ Walk and Chat. Nasu's Delicious Harvest Festival ~," as a proof of concept event in front of a station for two days on November 1st and 2nd, 2024. The logo for this new type of food festival was designed by Olga, the art director of Pocko, and the key visuals were created by French illustrator, Simon Landrein.

The image of everyone gathering together to enjoy delicious food is depicted in Simon's unique worldview, and has become a wonderful visual to celebrate the birth of a new harvest festival in this area.

The logo and key visual was used in station advertisements within Nasu-Shiobara Station and posters put up in nearby facilities, as well as on distributed flyers, on the web, on social media, etc.

Previous
Previous

OSAKA GAKUIN UNIVERSITY

Next
Next

YOUTUBE WORKS JAPAN