Lamborghini
과거에서 영감을, 미래를 위해 완성하다
Countach LPI 800-4, 전설적인 모델이 세상에 등장한 지 어느덧 50년.
이를 기념해 Lamborghini는 POCKO와 함께 특별한 애니버서리 캠페인을 선보였다. “과거에서 영감을, 미래를 위해 완성하다 (Inspired by the past, made for the future)”라는 테마 아래, Countach의 상징적인 디자인을 기념하는 포스터 시리즈가 탄생했다.
브랜드 커뮤니케이션 에이전시 Beyond the Line과의 협업을 통해
POCKO는 이번 캠페인의 무드에 어울리는 아티스트들을 큐레이션했고, 그 여정은 POCKO 소속 Shy Studio를 시작으로 Omar Aqil, Lorenzo Ceccotti, Andreas Wannerstedt, Yegor Zhuldybin까지, 전 세계의 감각적인 크리에이터들이 함께하며 완성도를 더했다.
In celebration of 50 years since the ground breaking Countach LPI 800-4 model, Lamborghini called upon Pocko’s creative services for a special anniversary campaign, creating posters that celebrated the iconic design which was ‘Inspired by the past, made for the future’.
Working closely with brand communication agency Beyond the Line, we pitched a series of artists that felt in line with the brief. For this campaign we began working with Pocko artist Shy Studio. We then used our network of creatives and brought artists Omar Aqil, Lorenzo Ceccotti, Andreas Wannerstedt and Yegor Zhuldybin on board.




람보르기니는 언제나 역사의 경계를 돌파해왔다. 자동차 디자인부터 속도 신기록, 캠페인 방식까지, 이탈리아의 이 브랜드는 ‘럭셔리’라는 단어의 정의 자체를 새롭게 써 내려가고 있다.
이번 기념일 캠페인 역시 예외는 아니였다. POCKO는 그에 걸맞은 파격적인 아티스트가 필요하다는 걸 누구보다 잘 알고 있었고, 그래서 더욱 실험적이고 혁신적인 아티스트들과 함께 과감한 프로젝트를 펼쳐냈다.
Lamborghini has consistently broken historical barriers and records; from car design, speed records and even ad campaigns, the Italian car manufactures have pushed what a luxury brand can be. For this anniversary campaign, Pocko knew the creative talents needed to be ground breaking to achieve a result that matches up.