OOPS

Oops는 일본의 온라인 헬스케어 서비스로, 많은 사람들이 조용히 겪고 있는 일상 속 건강 고민 12가지를 다루며 젊은 층 사이에서 특히 인기를 얻고 있다. 이 보편적인 고민들을 유쾌하고 기발한 12개의 GIF 시리즈로 시각화한 건 바로 POCKO의 아티스트 사이먼 란드레인(Simon Landrein).

사이먼은 평범한 건강 걱정을 그의 특유의 유머와 스타일로 재해석해, 웃음이 터지는 짧은 이야기로 바꿔놓았다. 그의 작품은 많은 이들의 공감을 얻었고, 이듬해에는 사이먼의 비주얼을 활용한 TV 광고 제작까지 이어졌다. 그렇게 Oops의 주요 서비스 중 하나인 남성형 탈모(AGA) 케어를 다룬 애니메이션이 탄생하게 된 것.

사이먼의 연필을 거치면 AGA 탈모는 다양한 펑키한 헤어스타일로 바뀌고, 전문 약을 복용함으로써 일상이 얼마나 가벼워질 수 있는지를 위트 있고 믿음직한 무드로 전달한다. 낙천적이고 긍정적인 건강 이야기를 전달하는 것이다. 

Oops is a Japanese online healthcare service that offers 12 different treatments for everyday health concerns that many people quietly deal with. These popular services, especially among younger users, were brought to life as a series of 12 fun and quirky GIFs by the talented Simon Landrein.

Simon turned common worries into light-hearted, laugh-worthy stories with his signature creative style. His work struck a chord, and the following year, Pocko was asked to create a TV commercial using Simon’s visuals! That’s how a cheerful and positive animation about male AGA care, one of Oops’ core offerings, came to life.

 For example, through Simon’s pencil, AGA’s hair loss is translated through different funky hairstyles, expressing the benefit of taking specialized medicine, showing how a pill makes everyday life more comfortable, and all with a positive and trustworthy vibe.

사이먼 란드레인(Simon Landrein)은 프랑스 출신의 일러스트레이터이자 애니메이터다. 커리어 초반엔 Nexus와 The Mill 같은 스튜디오에서 3D 아티스트로 활동했으며, 이후 그만의 미니멀하고 대담한 스타일로 《뉴요커》와 《뉴욕 타임즈》 등에 일러스트를 선보이며 주목받기 시작했다.

이후 여러 에디토리얼 매체와 협업하며 그의 드로잉은 점차 ‘핫하고 황당한’ 애니메이션으로 확장되었고, 독특한 유머와 기묘한 감각으로 사랑받고 있다. 주요 클라이언트로는 The New Yorker, It’s Nice That, New York Times, The Observer, Apple, Nike, Personal Magazin, Le Monde, 그리고 Rick and Morty 등이 있다.

Simon Landrein is a French illustrator and animator. He started to work as a 3D artist for studios such as Nexus and the Mill. For a few years his minimalist and irreverent style appeared in the New Yorker and NY Times.

Since then he’s been working for many editorial clients and translate his illustration into hot and absurd animations. Clients include The New Yorker, It’s Nice That, NYT, The Observer, Apple, Nike, Personal Magazin, Le Monde, and Rick and Morty.

Previous
Previous

THE NIPPON FOUNDATION

Next
Next

AMAZON MUSIC