THE NIPPON FOUNDATION

노모코(Nomoco)는 그녀 특유의 따뜻하고 유기적인 애니메이션 스타일로 ‘재해에 강한 일본 만들기’ 캠페인에 참여했다. 이번 캠페인은 TV 광고와 웹사이트를 통해 공개되었으며, 일본의 대표적인 지진 피해 지역인 고베와 노토를 중심으로 재난 대비의 중요성을 환기시켰다.

특히 여전히 자원봉사자의 손길이 필요한 노토 지역에서는, 참여를 독려하는 메시지를 함께 전하며 단순한 정보 전달을 넘어서는 공감의 시각 언어를 선보였다.

Nomoco has introduced her warm and organic animation into the “Disaster-Resistant Japan” Campaign through TV commercial and Website. Her work raised awareness for the importance of disaster preparedness in Kobe and Noto area, where past major earthquakes in Japan have occurred. The campaign also includes a call for volunteers in the Noto area, where volunteer activities are still needed.

Nomoco는 잉크의 흐름을 섬세하게 다루며 아름답고 유려한 색채의 일러스트레이션을 그려내는 일본 출신의 아티스트다. 유려한 손끝에서 피어나는 그녀의 작업은 시적이며 섬세하다. 

후쿠오카에서 태어난 노모코는 오사카예술대학, 런던 커뮤니케이션 칼리지와 센트럴 세인트 마틴에서 아트 & 디자인을 전공했고, 지금까지 전 세계 다양한 도시에서 개인전과 그룹전을 통해 작품을 선보여왔다.

그녀는 『Once Upon A Raindrop』 으로 UKLA 북 어워드와 월드 일러스트레이션 어워드 등 다수의 수상 경력을 보유하고 있으며, 다양한 브랜드와 협업한 이력이있다. Harper Collins, Penguin Books, Taschen, The New York Times, Financial Times, Marc Jacobs, Moschino, Audi, Volvo 등 다양한 글로벌 브랜드와의 프로젝트에서 그녀의 따뜻하고 감각적인 터치가 빛을 발했다.

Nomoco is a Japanese illustrator who works delicately with ink flow to achieve beautiful, charming and colourful artwork. 

She was born in Fukuoka, Japan and graduated from Osaka University of Arts, London College of Communication and Central Saint Martins College in Art & Design. Nomoco has exhibited her work in globally in solo and group shows.

She has won multiple awards for her Illustration work,  including the UKLA Book Award for Once Upon A Raindrop, and the World Illustration Awards. Clients include: Harper Collins, Stacy’s Pita Chips, Reader’s Digest, Audi, DK, The Guardian, Financial Times, Marc Jacobs, Moschino, Atria Books, New York Times, Red Magazine, NSPCC, Penguin Books, Taschen, Volvo, and Folio Society.

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