PRADA

"선글라스는 사람과의 거리를 둘 수 있는 장치다. 눈 마주칠 기분이 아닐 땐, 그 위에 덧씌우는 방어막이 된다. 셀럽들은 파파라치를 피하려고 쓰고, 보통 사람들은 자외선을 피하려고 쓴다. 선글라스는 방패이자 액세서리. 그리고 우리가 세상에 어떤 모습을 보이고 싶은지를 조용히, 아주 효과적으로 말해주는 도구다."

— 맨리펠러 (Manrepeller)

“Sunglasses can keep people out, an extra layer of protection when you’re simply not in the mood for eye contact. Celebrities use them to avoid the paparazzi; normal folks use them to avoid sun damage. They are both shield and accessory. Sunglasses can do so much to telegraph what it is we want the world to see or know about us.”

— Manrepeller

2019년 봄, 비주 카르만(Bijou Karman)은 럭셔리 패션 하우스 프라다(Prada)와의 협업 제안을 받았다. SS20 아이웨어 컬렉션을 홍보하기 위한 일러스트레이션 시리즈를 제작해달라는 요청이었다.

비주의 시그니처 프로젝트 300 Polaroids에서 영감을 받은 이번 작업은 과감한 패턴과 쿨한 감성이 가득한 디지털 일러스트 프레임으로 완성되었고, Unfold App을 통해 인스타그램 스토리 필터로도 사용 가능하다. 일종의 디지털 착용 체험이랄까? 소셜 미디어를 통해 프라다 SS19 Disguise 선글라스를 홍보하면서, 스타일에 민감한 사람들에게는 일종의 놀이처럼 브랜드 캠페인에 참여할 수 있는 기회를 제공한 셈이다.

프라다 Disguise 캠페인과 맞물려, Manrepeller 팀도 직접 프라다 SS19 선글라스를 착용하고 본인의 성격을 대변하는 표정을 지어보는 콘텐츠를 선보였다. 비주는 이 이미지를 바탕으로 프라다의 감각적인 프레임에 맞춰 9개의 일러스트 폴라로이드를 완성했고, 이는 웹사이트와 SNS 콘텐츠로 소개되었다. 브랜드, 일러스트, 디지털 감성이 한데 섞인 아주 세련된 협업의 예.

Back in Spring 2019 Bijou Karman was invited to collaborate with luxury fashion house, Prada. Working on a series of illustrations which would be used to promote their SS20 eyewear collection.

Taking her undeniably cool 300 Polaroids project as inspiration, Bijou created bold patterned illustrations which can be downloaded as Instagram story filters via the Unfold App. The illustrated digital frames were created in order to promote Prada’s new range of SS19 Disguise sunglasses across social media platforms whilst giving the fashion savvy an opportunity

to interact with the reputable brands SS19 campaign as seen through Bijou Karman’s creative lens.

To coincide with the Prada Disguise campaign, Manrepeller had members of their team put on the SS19 Prada shades and pose, serving up facial expressions which best described their personality. Bijou then had the further challenge of interpreting these images with Prada’s stylish frames in mind, creating nine playful illustrated polaroids to sit alongside articles on their website and social media platforms.

“ManRepeller 팀이 착용한 프라다의 신제품 아이웨어는 일종의 주인공처럼, 하나하나의 포트레이트 안에서 각자의 표정을 통해 다면적인 개성을 드러냅니다. 여기에 아티스트 비주 카르만(Bijou Karman)의 컬러풀한 그래픽이 더해져 그 개성이 더욱 또렷하게 강조되죠.”

— PRADA

“The ManRepeller team wearing the new Prada eyewear selection is the protagonist of a series of portraits. Each with their own facial expressions communicates a multifaceted personality highlighted by the colourful graphics by artist Bijou Karman.”

— PRADA

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